Quadcopter

úgy ahogy én látom...

Lumenier QAV250 - a vágyott gép

2016. február 04. 15:57 - Tyron hun

A 250-es kategória felfedezése nagy örömöt jelentett számomra. Rengeteg videót és weboldalt megnéztem, hogy megismerjem a téma körvonalait. A sok információ áttekintésével próbáltam kitalálni, hogy milyen az a gép, ill. konfiguráció, ami nekem a legjobban tetszene.

Szerencsére több lehetőség is a rendelkezésünkre áll:
- Választhat az ember előre összeállított szetteket, amit aztán ugyan / szerencsére neked kell összeszerelni, de segítség, hogy "vélhetően" nálad profibb szakértők válogatták össze a rendszer részeit. Így biztosan illeszkedni fog minden teljesítményben és kábelek csatlakoztatása szempontjából is. Nem utolsó az sem, hogy szoftveresen beállítva kapod meg a géped, ami egy kezdőnek szintén nagy segítség lehet. Ilyen pl. a helipal.com RTF (ready to fly - azaz repülésre kész) drónjainak széles választéka. Személyes kedvencem a STORM Racin Drone (RTF / Type-A V2), ami $359, azaz kb. 100.000Ft az MNB középárfolyama szerint. Ebben az árban pedig már a távirányító is benne van :-)


storm-type-a-v2-big-normal.jpgSTORM Racin Drone


- Természetesen választhatod azt az utat is, hogy magad állítod össze a drónodat. Az egyes egységeket beszerzed, akár több boltból is. Ebben az esetben biztos mindenből az lesz benne, ami neked a legjobban megfelelő. Árban is jobban jöhetsz ki, ha jól utánanézel, hogy melyik tétel hol a legolcsóbb. Ne feledd a szállítási költségeket is bekalkulálni a végösszegbe! Van ahol ingyenesen szállítanak, de előfordulhat az is, hogy súlyos ezresekbe kerül a posta. Végezetül pedig érdemes minden eszköznek jól utánanézni, hogy együtt tud e majd működni a géped többi részével, ill. összhangba van e azokkal. Ez olyan mint pl. a versenyautó építés. Hiába raksz nagy motort bele, ha nem tudsz az úton maradni vagy megállni az autóval! :-) Persze ez csak egy példa, de érezhető, hogy fontos az összhang. Milyen propeller, motor, ESC és még sorolhatnám...

Érdemes fórumokat, blogokat vagy Facebookos oldalakat nézegetni, ahol gyakorlottabb próbálkozók mutatják be, hogy hogyan muzsikál a gépük. Ha te még nem vagy gyakorlott és nem látod át, hogy mire kell figyelni, akkor kövesd őket. Próbálj ihletet meríteni tőlük és építsd meg a gépedet. Hidd el, nincs végleges konfig, nem tudsz nagyot hibázni. Idővel sokszor át fogod építeni a gépedet és így majd te is belejössz a dologba. Az ember vagy összetöri a gépet vagy csinosítja vagy akár fejleszti, de a vége mindig ugyanaz, szereled a géped. :-) 

Én megtaláltam azt a gépet ami nekem nagyon tetszik! Lumenier QAV250! Szédületes!
Számomra gyönyörű, minden alkatrészt lehet hozzá külön is kapni és elég régóta vannak a piacon, így bizonyára sok tapasztalatuk van, ami kiforrottá teszi a gépüket.

maxresdefault.jpg

Lumenier QAV250

 Az ár az ami nem a legkedvezőbb! :-(
Készítettem egy kis összegzést, hogy milyen alkatrészekből lehetne összeállítani egy ilyen konfigot!

Alkatrészek Link Ár
Váz (frame) - QAV250 Carbon Fiber Edition itt 43.314 Ft
Motorok - Lumenier FXC1806-14 2300kv itt 30.022 Ft
Sebesség szabályzók (ESC) - Lumenier 12 amp ESC itt 19.625 Ft
Repülés vezérlő (FC) - OpenPilot CC3D Flight Controller itt 7.217 Ft
FC-hez védő tok itt 5.773 Ft
Fedélzeti kamera és az ehhez tartozó szett (FPV) - Fat Shark itt 57.753 Ft
Akku (LiPo) - Lumenier 1300mAh 3s 35c Lipo Battery (XT60) itt 4.714 Ft
Sportkamera rögzítő tálca - QAV250 CF Vibration Damping Camera Plate itt 5.773 Ft
Sportkamera - Mobius itt 22.811 Ft
Propellerek - Lumenier 5x3 Carbon Fiber Props itt 14.400 Ft
FrSky X4RSB 3/16 vevő itt 8.133 Ft
Ár összesen: 219.535 Ft


 * - Javítva Jackal_ észrevétele alapján


Hát igen, 219.535Ft nem kevés! Ebben pedig még nincs benne a távirányító, akku töltő, stb...
Szép ez a gép, de azt hiszem még keresgélek picit, hátha van ennél olcsóbb megoldás is!

 

Tyron_hun

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://quadcopter.blog.hu/api/trackback/id/tr408305490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jackal_ 2016.02.04. 18:50:48

Szia, a gép jó, de a számolásnál mint ha valami hiányozna:D Az hogy hány darab. Akksiból ez hányat jelent, 4-et, 5-öt? Propellerből hány szettet? Mennyi áramot vesznek fel az 5030-as karbonok (A gemfan 5030 műanyag kb. 6.5A-t vesznek fel), szóval lehet nagyobbak is rámennének a vázra, 5045, esetleg 6030. Akkor több erőt ki tudnál venni a motorokból:D

Az akksi kicsit gyenge, 1300*35=45,5 A, ezzel nem tudod a 4 motort etetni, ha nagyobb propokat is szeretnél felrakni. Persze ahhoz tudni kéne az ESC peak értékét, de gondolom 16-18A tuti megvan az ilyen minőségi cuccoknál.

Milyen távot képzelsz el hozzá?

üdv

Jackal

Tyron hun 2016.02.05. 08:58:23

@Jackal_:

Kedves Jackal_,

Köszönöm az észrevételedet. Igen, a táblázatból lefelejtettem a db-ok jelölését, így ezt módosítottam. Levittem az akksik és a proppok értékét 1 szettre + beraktam a táblázatba a vevőt, mert azt eddig kifelejtettem. :-)

Sajnos azt nem tudom megválaszolni neked, hogy ez a carbon propp mennyi áramot vesz fel, de tisztán látszik számomra is, hogy van itt még mit csiszolni. Az is egyértelművé vált, hogy te jobban értesz hozzá, mint én (ami nem meglepő számomra) így nagyon jó hogy van aki korrigáljon, ha butaságot írok, még ha jó szándékból is!
Megnéztem, az ESC-k Burst Current értéke 22A/10sec.

Egyébként a jelenlegi blog bejegyzéseimmel még a múltat próbálom megmutatni/feldolgozni. Ennek oka, hogy a blog írást csak nem régen kezdtem el, így van mit behoznom a témákkal.

u.i.: Azóta már beszereztem magamnak egy FrSky Taranis x9d Plus távot is :-)

Köszönöm és további szép napot kívánok!

Jackal_ 2016.02.05. 09:13:07

@Tyron hun: Szia, nem értek hozzá jobban, én is csak keresem a megoldásokat bizonyos problémákra:D Egyébként az 5030-as propokkal biztosan megy, sőt szerintem 5045-ig gond nélkül elmehetsz. A 6030-as, ami ugye csak eggyel nagyobb is biztosan jó, a gond a 6040-6045-ös propellerekkel kezdődik.

Az ESC nagyon jó választás, mert a peak currenct szerintem az összes 6-os propellert kibírja, nem is láttam még ilyen magas csúccsal rendelkezőt (az olcsóbbak 15-18A-t bírnak általában).

Mivel én is ilyen témában blogolok mint te, csak kicsit előbb kezdtem, ezért írtam ide, mert több szem többet lát, szóval ha van valamire szükséged, nyugodtan szóljál. Nekem mindig öröm ha más is ilyesmivel foglalkozik, mert akkor már van egy fajta alap amiről beszélni lehet:D

Egyébként én is most fogok építeni valami very low budget koptert, mert rájöttem, hogy egy 100.000 forintos gép összetörése sokkal fájdalmasabb lenne, mint egy 30.000, márpedig törni biztosan fog:D

Az Frsky Taranis egy jó táv, jó választás. Honnan vetted? Valamelyik Eu raktárból? Banggood esetleg?

Üdv

Jackal

Tyron hun 2016.02.05. 09:49:23

@Jackal_: Köszi a segítséget, elképzelhető hogy foglak keresni adott helyzetben.
A Taranis-t használtan vettem EU-s sw-vel.
süti beállítások módosítása