Quadcopter

úgy ahogy én látom...

Az út eleje

2015. december 17. 12:12 - Tyron hun

Sziasztok,

Tanakodtam, hogy hol is fogjak bele a blog írásába, de arra jutottam, hogy az lesz a legjobb, ha rögtön az elején kezdem, ahol megtörtént a varázslat :-)

Egész pontosan úgy kezdődött, hogy GoPro márkájú sportkamerákról keresgettem videókat a YouTube-on.

gopro-hero4-black-08.jpg

Magával ragadott, hogy az emberek mi mindent felvesznek és így olyan helyeket vidékeket is láthat az ember az interneten keresztül, ahova nem biztos hogy eljut.

Ezekhez a kis kamerákhoz rengeteg kiegészítőt árulnak, így szinte akármilyen helyzetbe, akármire fel lehet rögzíteni őket. Bringára, szörfre, autóra, de még akár kutya hátára is felteszik egy speciális hám segítségével. A felvételen elég érdekes például a kutyus szemszögéből figyelni, nézzétek meg ti is az alábbit:

Persze, ha már kutya, akkor madár is ...

... már nem is vagyunk olyan messze az eredeti témától, igaz?! :-)

Elég gyorsan rábukkantam olyan felvételekre is, ahol a kamera a levegőbe emelkedik egy gép által. Na itt elállt a lélegzetem egy pillanatra. Milyen fantasztikus, hogy az ember már "elérhető áron", akár madár távlatból is szemlélheti a világot.
Bár nem olcsó sem a kamera, sem a gép - ami a magasba emeli a videó rögzítőt -, de egy valódi helikopteres sétarepülés árából még talán ki is jön :-)



Hát igen, talán ez volt az út eleje, ahol megfertőződtem!

Elkezdtem felkutatni, hogy mi emeli a kamerát a levegőbe. Ez nem más mint a DRÓN!

Találtam nektek egy kis magyarázatot Wikipédián, ami jobban összefoglalja, hogy mi is a DRÓN, mint én:
"A pilóta nélküli repülőgép (angolul Unmanned Aerial Vehicle, UAV, am. „személyzet nélküli légi jármű”, vagy Remotely Piloted (Aerial) Vehicle, RPV, am. „távolról irányított (légi) jármű”, vagy drón (az angol drone = here(méh) szóból) elsősorban katonai feladatokra alkalmazott olyan repülőeszköz, mely valamilyen ön- vagy távirányítással (leggyakrabban a kettő kombinációjával) rendelkezik, emiatt fedélzetén nincsen szükség pilótára. Amennyiben katonai célokra használják, a harci robotok egyik fajtája. Ellentétben a robotrepülőgéppel, mely – lévén saját maga a fegyver – használatakor megsemmisül, a pilóta nélküli repülőgép, léghajó vagy helikoptertöbbször is felhasználható."

(forrás)


Ezzel egy új világ tárult elém, megannyi lehetőséggel és iránnyal! :-)
Bízom benne, hogy ez egy fantasztikus utazás lesz, kérlek benneteket, tartsatok velem!

 dji_2.jpg

 

 

Tyron_hun

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://quadcopter.blog.hu/api/trackback/id/tr368179218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása