Quadcopter

úgy ahogy én látom...

A felhasználás célja

2015. december 17. 16:20 - Tyron hun

Most, hogy az érdeklődésem a tetőfokára hágott, tombolt bennem a vágy! "Én is repülni szeretnék", csak még azt nem tudtam, hogy milyen formában?!

Ahogy a YouTube videókon láttam nagyjából két tábor van:

• Első aki légi felvételeket készít szép tájakon;
• Második pedig aki békésen leül egy parkban és elkezd cikázni a levegőben.

Már itt elvesztem... Én szeretnék felvételeket is készíteni a magasból, de biztosan jó lehet nagy sebességgel röpködni mindenféle tereptárgyak között!

Sajnos alap igazság, hogy univerzális dolgok nem igazán léteznek. Valami vagy erre vagy arra jó igazán, tehát:

• Ha gyorsan akarsz repülni, akkor egy kicsi de erős gépet érdemes választanod, ami gyorsan reagál az irányításod alatt;
• Ha légifelvételt szeretnél készíteni, jó, ha a géped nagyobb, stabilabb. Itt nem annyira szempont a villámgyors reakció, viszont jó ha minél megbízhatóbb a rendszer, hisz így tudsz stabil felvételeket készíteni és óvni a drága videó felszerelést.

Bár látszik a két út nagyon eltér egymástól, felhasználási célban és gép tulajdonságokban is, de ennek ellenére még nem adtam fel! Gondoltam, mi lenne, ha lenne egy olyan gépem, ami szépen repül, kezesbárányként reagál, de ha kell, megvadul és akkor tombolnak a lóerők.

Találtam egy olyan videót az interneten, ami szerintem egész jól lefedte az elképzelésemet:


Az gép gazdája 101km/h-val száguldozik, miközben az GoPro-t szállít.
Gondoltam, ez kell nekem, már meg is találtam ...
Kis kutatás után el is jutottam az illető weboldalára, ahol szerencsémre pont megvásárolható ez a konfiguráció. Áhh, misem egyszerűbb, gondoltam naivan!

Hideg zuhanyként ért, hogy az ára $1.499 ... Akkor mégegyszer ... $1.499. Mai árfolyamon (ami 1USD = 290,73Ft) ez megközelítőleg 435.000Ft.
Első sokk után előjött belőlem a jó magyar mentalitás, mint védelmi reakció! Értem én, hogy ez ennyi, de akkor is ennyi, ha én rakom össze?! :-)

Szépen elkezdtem felmérni, hogy milyen alkatrészek lehetnek a gépbe és azok mennyibe kerülnek.

Arra jutottam, hogy 3 fázisra bontom a dolgot:

• I.fázis: Maga a gép + elengedhetetlen tartozékok, mint 2db akku, akku töltő, és egy egyszerű távirányító. Ez kb. 187.000Ft-ra jönne ki.
• II.fázis: Kéne egy rendszer, amin keresztül látom is, hogy merre repülök. Ezt FPV-nek hívják (First Person View). A FatShark egy komplett szettjét néztem ki, ami akkori áron kb. 80.000Ft volt.
• III.fázis: A GoPro kamera felszerelése a gépre. Ehhez kell maga az eszköz és egy gimbal-nak nevezett berendezés, ami azt valósítja meg, hogy a kamera minden külső behatás ellenére próbáljon vízszintes helyzetben maradni és úgy felvételt készíteni. Számításaim szerint ezt poton 160.000Ft-ért meg is tudtam volna valósítani.

(Akinek szüksége van rá, annak átküldöm a táblázatot mailben, ahol részletezem a különböző fázisokat)


Összegezve a fázisokat, 437.000Ft-ért össze is tudtam volna állítani ezt a gépet. (Persze ebben még nincs benne a rendszer beállítása, ami igényel némi rutint.) Tehát a fizetendő összeg még mindig 400.000Ft felett lett volna, de így már olyan plusz eszközöket is kaptam volna hozzá, ami az eladó eredeti árában nem volt benne, mint pl. a távirányító.
Ez mind szép és jó, de ennyi pénzt nem is tudok és nem is akarok erre a hobbyra elkölteni.

Ezt követően jött egy kis hullámvölgy. Gondoltam túl drága sport ez nekem!
Elkeseredve, de töretlenül kattintgattam tovább a neten...

Tyron_hun

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://quadcopter.blog.hu/api/trackback/id/tr208179720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása